Mozart Requiem 2020. Øving uke 2 (For dere som ikke var med forrige gang vi sang dette)

Hei! Jeg har laget en detaljert øve-plan, fra uke til uke, for alle som ikke var med på Mozarts Requiem sist, slik at alle skal få en stor opplevelse på konsertene i mars. Det gjelder for 3. trinn og en del nye medlemmer i hovedkoret. Prøv så godt dere kan å følge denne planen som innebærer ca 10 minutter daglig øving. Jeg kommer til å følge dere tett opp, gi beskjed hvis det blir for mye mas, så tar jeg dere av sms-lista. Ikke bry dere om at det er alt for vanskelig, det kommer etterhvert. Dette fantastiske verket har sin egen store verdi og masse overføringsverdi til hjerte, hjerne, sjel og ånd. Gjør det til et familieprosjekt som krones med seier i mars! Litt disiplin og foreldremotivasjon gir utrolig mye tilbake! Dere som ikke får dette til, fortvil ikke, Bislett guttekor er et sted der alle skal med! Ikke alle kommer til å kunne alt, no pro, og det kommer alltid nye sjanser til å lære det, vi synger det igjen i høst i Ishavskatedralen i Tromsø!

Planen ser slik ut og innebærer også litt lytting (se link til spilleliste – gå til Spotify for hele låter). Jeg legger alt til rette fra uke til uke, men her har dere en oversikt:

Uke 2: Hør på Lacrymosa, Dies Irae og Kyrie. Øv på Lacrymosa. Prøv å heng med på øvingsfilen så godt dere klarer.

Uke 3: Øv på de to første bitene av Dies Irae og første bit av Kyrie. Hør på Dies Irae og Kyrie

Uke 4: Øv på bitene 3-5 av Dies Irae og  2-3 av Kyrie. Hør på Rex og Agnus Dei

Uke 5: Øv på bit 4-5 av Kyrie, bit 1 av Rex, Agnus Dei 1-3. Hør på Sanctus, Agnos Dei og Rex

Uke 6: Øv på bit 5-6 av Kyrie. og bit 2 av Rex og Agnus Dei 4-7 Hør på Sanctus og Benedictus (Benedictus bare slutten fra 4.15)

Uke 7: Øv på bit 7-8 av Kyrie og bit 3 og 4 av Rex og Osanna (Sanctus) 1-3 Hør på Benedictus

Uke 8: Øv på 9-10 av Kyrie og 1-3 av Domine 1-3 og Osanna (Benedictus) 1-3. Hør på Introitus

Uke 9: Øv på 10-12 av Kyrie og Domine 4-6 og Introitus 1-7

Uke 10:  Øv på Domine 6-9, Hostias 1-7 og Introitus 7-14

Uke 11: Øv på Hostias 7-10 og Quam (Hostias12)

Uke 12: Communio (Lux arterna og fugen)

Uke2: Hør på Lacrymosa noen ganger før dere øver 10 ganger på denne før torsdag! Hør også på Dies Irae og Kyrie.