Bislett guttekor ble stiftet i 2015 som et lokalt tilbud til barn fra Bolteløkka skole, men består i dag av over 90 barn fra flere steder i Oslo. Koret har som mål å skape korsang på høyt nivå ved å bygge felleskap og mestringsfølelse. Gjennom sin unike «fra rølp til requiem»-metodikk, aktiv rekruttering, kul merch og raske karbohydrater er koret blitt et av landets største guttekor. Koret tar gutters temperament og smak på alvor, og synger rap og pop, samtidig som medlemmene blir presentert for høykultur i Bach, Mahler og Mozart. Koret samarbeider med profesjonelle musikere og andre barn- og voksenkor.

Koret er ledet av dirigent Marius Astrup Thoresen og øver i Fagerborg kirke og er et foreldredrevet, religionsnøytralt initiativ. Koret er medlem av Norges Barne- og Ungdomskorforbund.